05.12.2018 08:30:29

Sledovať ľudí budú už aj obyčajné televízory

 

Pilotný projekt štartoval v úlohe marketingového pomocníka, ale v skutočnosti môže byť všetko oveľa horšie.

V USA bolo uvedené do pokusnej prevádzky zariadenie Nielsen hlasový analyzátor televíznych programov, ktorý sa pripája priamo k inteligentným televízorom. Startup využíva technológiu rozpoznávania preferencií Gracenote, pomocou ktorej je sledovaná aktivita používateľa a vyberaná kontextová reklama, uvádza Adweek

V perspektívnej technológii však vidia americkí odborníci reálne nebezpečenstvo po škandále so zhromažďovaním údajov v obyčajných chytrých televízoroch môžu americké federálne úrady prostredníctvom súdu požadovať úplný opis technológie, ktorá, ako uvádzajú odborníci na bezpečnosť, môže fungovať s veľkým množstvom slabých miest.

Oficiálne je systém testovaný v piatich veľkých mestách analyzátor obsahu je inštalovaný tak na vysielanie, ako aj na internetové prenosy, čo umožňuje robiť maximálne hlboký záber údajov o ľuďoch. Ak efektivita a bezpečnosť systému budú dokázané, veľký brat bude zabudovaný do inteligentných televízorov vo fabrikách.

HSP, 5. 12. 2018, Sputnik