02.7.2019 11:46:51

Malá vzdušná obchodná vojna Česko - Rusko

Najčerstvejšia správa z ČTV 24 stanice o 11:45 hod dňa 2.7.2019 ...a postupne dopĺňame: viď dolu


Je to neuveriteľné kam až siaha politika nepriateľstva a rusofóbnosť, toto ešte nikde nik neuverejnil:

Na letisku hl.m.Praha zostali čakať zatiaľ od rána desiatky nevinných cestujúcich, ktorí si objednali a zaplatili lety Praha - Moskva a iné destinácie v Ruskej federácii leteckou spoločnosťou AEROFLOT. Túto správu uvádzame nie ako bulvárnu, ale ako varovanie, ako sa dá zvrtnúť komerčný a hospodársky vzťah v politickú záležitosť a doslova  v obchodnú vojnu medzi dvomi krajinami - a to vo vzduchu. 

Najnovší vývoj komentujeme na konci tonhto článku...

Kedže je táto správa tak čerstvá, že ešte neboli vydané žiadne oficiálne podrobnosti o príčinách, čerpať sa dá iba od reportérky ČT 24, korá v živom vstupe z pražského letiska na Ruzyni komentuje, za ňou rad cestujúcich, ktorí sa pokúšajú letieť "nejako inak" do Ruskej federácie (možno inými spoločnosťami), že

pravdepodobne české úrady zakázali lety Aeroflotu na základe nejakej nespokojnosti českých leteckých spoločností s podmienkami lietania po Ruskej federácii smerom na Ďaleký Východ, pričom spor vyhrotilo české Ministerstvo dopravy, ktoré zakázalo prevádzku lietadiel v letoch pre štátnu firmu Aeroflot a preto Aeroflot od dnešného rána 

do Prahy a z Prahy nelieta. (ani z iných českých miest)


Situáciu práve za horúca riešia obe ministerstvá dopravy, teda ČR i RF  - lenže nechcime byť v koži cestujúcich, ktorí dlhodobo plánujú, povedzme dovolenku, turistiku, služobnú cestu, kúpia a zaplatia letenku - a - neletia.

Vhľadom k tomu, že rozloha Českej republiky je pri všetkej úcte pre ruské chápanie vzdialeností charakterizovaná ako "za rohom", pre Aeroflot by z dlhodobého hľadiska nebol problém autobusmi cestujúcich voziť do najbližších letísk Drážďany, Mníchov, povedzme i Bratislavu a Viedeň. Clovek si nie je istý, či sa české "švejkovanie" v tomto prípade neobráti voči ČR, ale zas - tradícia "švejkovania" je tu veľká - viď premaľovávanie tanku Červenej armády naružovo v 1990, atď, at´d...

Keď sa situácia ukľudní a vyjasní, oznámiime...

Oznámenie o vývoji o 12:10 hod 2.7.2019

ČT24 - ako oznámil v priamom prenose hovorca Ministerstva dopravy ČR Fr.Jemělka, situácia vznikla preto, lebo české letecké spoločnosti nedostali povolenie od ruských úradov lietať cez RF ponad Sibír do Južnej Kóreje a keďže jednanie medzi ministerstvami oboch krajín zlyhalo, Aeroflot dostal zákaz lietať do českých letíšť. 

Cestujúci, ktorí zostali "trčať" už včera večer a dnes ráno na Ruzyni, boli postupne odbavení a leteli ( asi inými spoločnosťami) do zakúpených destinácií v RF a dotklo sa to teda iba štyroch letov.

O situácii sa ďalej jedná...

pozn.hm, som rád, že sa lieta z Bratislavy bezproblémovo...

čas 14:30 ČT24: 

Tak zatiaľ sa obe strany dohodli iba na tom, že povolia lietadlám pristávať na českých letištiach do 7.júla 2019. 

...čo bude po tomto termíne, nuž verme, že "vzdušná vojna Česko-Rusko" sa ukončí a vyrieši.

tak a je to vonku Pravda píše o 18:16 zo zdroja ČTK:

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/517840-cesi-a-rusi-sa-sporia-o-nebo-vyustilo-to-do-zrusenia-letov-ruskeho-aeroflotu/

článok sa oplatí linknúť a prečítať tam, 

tu pridávame z podnadpisu:

"Do zrušenia štyroch spiatočných letov ruskej spoločnosti Aeroflot medzi Prahou a Moskvou v utorok vyústil spor ruských a českých úradov o povolenie preletov."

... okrem iného:

 "O hospodárenie medzinárodného letiska v Karlových Varoch sa pre spor obáva aj Karlovarský kraj. Jediný pravidelný let na letisko prevádzkuje Pobeda, nízkonákladová dcérska spoločnosť Aeroflotu.

„V súčasnosti sa jedná o kľúčové spojenie z karlovarského letiska do Moskvy a späť a výpadok by spôsobil vážne problémy v hospodárení letiska,“ uviedla hajtmanka Karlovarského kraja Jana Mráčková Vildumetzová.

Ruské ministerstvo dopravy podľa tamojších médií dáva vinu za porušenie dohody o leteckom spojení s Ruskom českým úradom. Nemenovaný činiteľ blízky vedeniu ruskej leteckej dopravy agentúre TASS povedal, že obmedzenie počtu letov Aeroflotu z Moskvy do Prahy a späť bolo zavedené preto, lebo ministerstvá dopravy Česka a Ruska sa nedokázali dohodnúť na počte letov národných leteckých spoločností.

TASS tiež poznamenal, že trasy cez Sibír sú najkratšie a najvýhodnejšie pre mnohé zahraničné letecké spoločnosti pri preletoch z Európy do Ázie. Pre tieto lety je nutný súhlas Ruska a sú spojené s kompenzačnými poplatkami."

...

(holt, obchodné vojny sa začínajú nenápadne a "len" reštrikciami  "akože a pretože") Uvidíme, či to nakoniec neukončí až  nečakané stretnutie Zeman - Putin, Praha už teraz dopláca viac... PZV

 

 

 

red