19.7.2014 12:16:35

10 ruských pochybností, ktoré musí Kyjev vysvetliť!

Malajský minister dopravy je stále nespokojný opatreniami, ktoré Kyjev prijíma ohľadne vyšetrenia havárie Boeingu 777. Ruské ministerstvo obrany adresovalo Kyjevu zoznam konkrétnych otázok, ktoré Rusku i medzinárodnému spoločenstvu umožnia pochopiť aké sily boli použité proti lietadlu.

Zoznam otázok:

1. Úrady Ukrajiny určili vinníkovb tragédii okamžite, samozrejme, len na základe ich názotru. Čo je základom týchto vývodov?

2. Môže oficiálny Kyjev oznámiť všetky detaily použitia systémov Buk v rajóne bojovej činnosti a hlavne, načo tam tieto systémy rozmiestnil keď domobranci nemajú letectvo?

3. Aké sú príčiny ničnerobenia ukrajinských úradov pri formovaní medzinárodnej komisii, kedy tá začne fungovať? Čaká na to celé medzinárodné spoločenstvo.

4. Sú predstavitelia ozbrojených síl Ukrajiny pripravení predstaviť medzinárodným expertom dokumenty o evidencii rakiet triedy vzduch-vzduch v bojových kompletoch protilietadlových raketových systémov? Ide o veľmi dôležitú otázku, ktorá nám pomôže určiť, ake systémy boli použité proti malajskému Boeingu.

5. Budú medzinárodnej komisii poskytnuté údaje prostriedkov objektívnej kontroly o premiestňovaní sa vojenského letectva Ukrajiny v deň tragédie?

6. Prečo ukrajinskí dispečéri dopustili odklon lietadla na sever, na stranu tzv. antiteroristickej operácie, ktorú uskutočňuje oficiálny Kyjev proti ľudu juhovýchodu svojho štátu?

7. Prečo nebolo kompletne uzatvorené vydušné priestranstvo nad zónou bojovej činnosti? Navyše, keď v tomto rajóne neexistuje celoplošné pole rádiolokaťčných navigačných prostriedkov?

8. Môže dnes oficiálny Kyjev okomentovať oznam v sociálnych sieťach akoby od španielskeho dispečéra, pracujúceho na Ukrajine, žo zostrelený Boeing doprevádzali dve vojenské lietadlá?

9. Prečo Rada bezpečnosti Ukrajiny začala práce so záznamami ukrajinských dispečérov a posádky Boeingu a s údajmi ukrajinských radarov bez medzinárodných predstaviteľov?

10. Ako boli akceptované skúsenosti z analogickej katastrofy ruského T-154 nad Čiernym morom? Vedenie Ukrajiny vtedy do poslednéj chvíle odmietalo zodpovednosť za túto tragédiu a kapitulovalo až po tom, ako sme predstavili nevyvratiteľné fakty. Nimi bol určený pravý vinník tragédie.

----

Ešte pred formuláciou týchto desiatich otázok sa predstaviteľ Ruska pri OSN verejne opýtal: "Každého normálneho človeka v prvom rade zaujíma: prečo ukrajinskí letoví dispečéri nasmerovali civilné lietadlo do zóny bojovej činnosti?"

Podľa vz.ru, 19. júl 2014